De Wet van @_3s_

by gertekoo

Het was de laatste zaterdag van mijn vakantie, en ik had geen zin om iets ernstigs te doen. Het begon met een tweet:

Schermafbeelding 2013-08-31 om 17.22.47

en dat bracht een twitterconversatie op gang. @_3s_ probeerde ze samen te vatten in een Wet, en @RubenBaetens en ikzelf (@gertdecooman) boetseerden hem verder naar de perfectie toe. Ik heb hem dan maar `De Wet van @_3s_’ genoemd, want het idee dat mijn observaties tot een wetmatigheid terug te brengen waren, is van hem:

Schermafbeelding 2013-08-31 om 17.34.30

Enkele voorbeelden:

  1. A = wiskunde en B = rekenkunde (met B⊂A)
  2. A = waarschijnlijkheidsrekening en B = statistiek
  3. A = waarschijnlijkheidsrekening en B = maattheorie
  4. A = België en B = bier, wafels of chocolade

Ik ontvang graag van u andere voorbeelden van deze interessante en dwingende wetmatigheid, om een laatste vakantiedag vol te maken.

